Een bewogen dag - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Elja Vels - WaarBenJij.nu Een bewogen dag - Reisverslag uit Soroti, Oeganda van Elja Vels - WaarBenJij.nu

Een bewogen dag

Door: Carine

Blijf op de hoogte en volg Elja

06 November 2018 | Oeganda, Soroti

Opnieuw een zonnige dag op de compound en dat is wel fijn, wetende dat we vandaag sowieso geen al te leuke boodschap moeten overbrengen. Het bezoek aan de nko-arts was niet in alle opzichten positief. Oorstoppen verwijderen en behandelen van oorontstekingen zijn geen probleem, trommelvlies perforaties kan hij niet behandelen. Dit kan enkel in een ander ziekenhuis en kost gewoon voor de mensen die we gezien hebben, té veel geld. Degene die we met deze problematiek gezien hebben, komen vandaag allemaal op spreekuur bij Truus. Van de oren die droger zijn maak ik een oordop om tegen water te beschermen. Het is echt onwaarschijnlijk hoeveel gevallen we hier gezien hebben die ik in het hoorcentrum thuis zo goed als nooit meer over de vloer kreeg. Ook de wildste verhalen van moedermelk tot geweer olie om een ontsteking te verhelpen! Raar toch dat dat niet helpt hé?! Uiteindelijk wordt de boodschap overgebracht en zijn de reacties zoals te verwachten niet fijn... de verslagenheid bij de meesten is groot. Wij krijgen in de nm nog een super leuke jongen die doof blijkt te zijn. Zijn reactie was zo hartverscheurend dat Elja en ik elkaar amper durfden aankijken. We zijn na zijn vertrek een rondje om het gebouw gaan maken, want dit trok ik even niet. Watertje gedronken, even gevloekt, traantjes gedroogd en opnieuw voor de zoveelste keer enorm dankbaar zijn voor alles wat wij thuis hebben. Wat fijn dat ik hier ben met Elja! We pakken elkaar eens goed vast, dikke knuffel en we vliegen er opnieuw in. De rest van de nm verloopt rustig, behalve Elja die het weer niet kan laten om onze assistent Mozes wijs te maken dat ik een bekende Belgische loper ben! Op zo’n moment zou ik haar ergens achter het behang willen plakken, maar ze is echt behalve dat ene puntje té fantastisch om dat te doen, dus ik laat ze maar stilletjes doen. Ze wordt er zoooooo vrolijk van! Terug thuis besluiten we om te gaan bellen blazen bij de kindjes van het schooltje: SUPER plan! Dat hadden we nu echt nodig! Zot doen met die fantastische schatjes, lekker lui gezellig met z’n allen op de grond! Een warme afsluiter van een emotionele dag.

  • 06 November 2018 - 17:13

    Tom:

    Ma moppie toch, mijn hart breekt als ik je verhaal lees. Wou dat ik dichter bij was voor een Will & Grace moment/babbel/knuffel. Je hart is veel te groot, je kan niet iedereen helpen. Leg je neer bij de feiten waar je niets kan aan veranderen en vecht voor de dingen die je kan veranderen. Ge zijt uw plekje in de hemel dubbel en dik aan het verdienen, vergeet dat maar niet. Hugs xxx

  • 07 November 2018 - 09:38

    Afke:

    Laat jullie niet ontmoedigen door deze moeilijke dag .we leven thuis met jullie mee. jullie doen goed werk . Groeten aan Truus en Carine en Elja. Van pa en ma Heijting

  • 07 November 2018 - 13:12

    Remco:

    Toppers,
    Wat een emotionele achtbaan. Ik begrijp dat het jullie af en toe te veel wordt. Fijn dat jullie zo veel steun aan elkaar hebben. Ik leef enorm met jullie mee. Ik hoop dat dit ook enigszins helpt. Laat je intussen niet uit het veld slaan. Je kunt ze niet allemaal redden. Blijf je successen vieren en die zijn er zeker. Goed om te lezen dat jullie ook lol met elkaar hebben om stoom af te blazen.
    Groet,
    Remco

  • 07 November 2018 - 14:19

    Sari:

    Moeilijk hoor dat je niet iedereen kunt helpen terwijl je dat zo graag wilt en de verwachtingen zo groot zijn. Zo zie je dat helpen ook een schaduwzijde kan hebben, je wilt immers altijd meer. Maar bedenk dat zonder jullie inzet niemand geholpen zou zijn! Veel sterkte, en geniet van de mooie momenten.
    Groetjes,
    Sari

  • 07 November 2018 - 16:01

    Cathy:

    Hallo Karin, Truus en Elja, heftig verhaal vandaag, frustreren, hou de moed erin, jullie doen zo een goed werk...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elja

Actief sinds 14 Okt. 2014
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 45102

Voorgaande reizen:

05 Juni 2018 - 05 Juni 2018

Geh'Oor' project

28 Oktober 2014 - 19 November 2014

Eyalama

Landen bezocht: