Feest in Ococia - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Elja Vels - WaarBenJij.nu Feest in Ococia - Reisverslag uit Doesburg, Nederland van Elja Vels - WaarBenJij.nu

Feest in Ococia

Door: Bericht van Truus

Blijf op de hoogte en volg Elja

25 Januari 2017 | Nederland, Doesburg

Januari 2017

De bouw van de school is klaar en ik startte met een sociaal werker een selectie in de dorpjes.
Het is altijd bijzonder om daar te zijn, men komt met alle ziektes en zeertjes. En men hoopt altijd op hulp wat lang niet altijd kan. Maar aandacht is ook al iets wat op prijs gesteld wordt.

In een eerdere vergadering had ik de LOC (een soort dorpsoudste) en de voorzitters van de patiënten groep ingelicht over de voortgang van de school. Men is afwachtend en sceptisch dit soort kinderen kunnen toch niets? zo werd gesuggereerd. En eigenlijk moet alles gratis want waar verspandeer je anders je geld en inspanning voor. (dit werd letterlijk zo gezegd). Lastig om hier mee om te gaan.
Ik probeer uit te leggen dat als je iets niet oefent het zal niet verbeteren.

Wel ik zag opnieuw veel kinderen/en volwassenen de vraag is nu te starten met hoeveel en met wie. De volgende fase zal zijn werven van staf. Uiteindelijk zal dit project zelfredzaam moeten worden maar dat is nog een lange weg te gaan.

Groet vanuit een zeer warm Ococia -Oeganda. Truus