Dag Afrika - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Elja Vels - WaarBenJij.nu Dag Afrika - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Elja Vels - WaarBenJij.nu

Dag Afrika

Door: Elja

Blijf op de hoogte en volg Elja

18 November 2014 | Oeganda, Kampala

Gister zijn we naar de evenaar geweest. Ik was wat sceptisch. Want hoe weet je nu of je op de evenaar bent.
Maar daar hebben ze 3 bakken water voor. De eerste bak staat aan de noordzijde, en als ze er water in laten weglopen draait het geloof ik linksom. En aan de andere kant van de evenaar draait het water rechtsom… En letterlijk op de evenaar staat ook een bak met water. En daar draait het water niet…. Heel grappig om te zien. En voor de mensen die het niet geloven, ik heb het opgenomen!
Gister kookte Truus voor de laatste keer voor ons. We zouden bijna hier blijven, zo lekker. Een stoofpotje met lam, geit en aardappelen samen met asperges….. Zo lekker!!!
Vandaag is de wissel van de wacht. Er komt voor 4 weken een vroedvrouw ter ondersteuning op de kraamkliniek. En wij vertrekken zo naar het vliegveld.
Het was een bijzondere periode. We hebben zoveel meegemaakt en beleefd. We hebben ons verwonderd, verbaasd, verbijsterd… We hebben heel veel mensen ontmoet. Veel liefde ontvangen van de locals.
En we hebben gezien dat het project bij Truus in goede handen is.
Ze heeft het volledig onder controle. Het geld wat we hebben ontvangen wordt heel goed besteed. Er kan nog wat meer bij….en het project kan ook nog wat kippen en geiten gebruiken.
In Nederland zal ik er nog een blog aan wijden om het een en ander uit te leggen.
Sari, Truus en ik bedanken alle lezers van deze blog! De reacties waren hartverwarmend en heel welkom. We hebben genoten van al deze aandacht.

• 18 November 2014 - 17:16

Ilona:

Goede vlucht terug!! En morgen weer terug in het koude Nederland!

• 18 November 2014 - 17:45

Cathy:

Goede terug vlucht...

• 18 November 2014 - 19:52

Peter Van Den Broeke:

jemig El, wat jij allemaal hebt gezien en meegemaakt. Het maakt volgens mij een heel ander mens van je.
    Ik heb alles gelezen en door jouw schrijfstijl haast alles ook meegemaakt! Benieuwd naar al je verhalen als je weer in Does bent. Goeie reis en tot gauw!

• 18 November 2014 - 23:50

Corry:

Jullie zijn onderweg kom goed weer terug!!

• 19 November 2014 - 17:36

Arnold En Baukje:

Vandaag kom je weer aan op nederlandse bodem. Het zal wel wennen zijn en zeker ontwennen van alle indrukken waar je vol van bent!
    Welkom thuis!