Afrika - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Elja Vels - WaarBenJij.nu Afrika - Reisverslag uit Kampala, Oeganda van Elja Vels - WaarBenJij.nu

Afrika

Door: Elja

Blijf op de hoogte en volg Elja

29 Oktober 2014 | Oeganda, Kampala

Ja!! we zijn er!! Onze vlucht ging zeer voorspoedig. Bij aankomst werd ons gelijk een goedje in de handen gesprayd, en de meesten liepen met mondkapjes. in het vliegtuig hadden we een gezondheidsformulier in moeten vullen, op het vliegveld werd ook onze temperatuur gecontroleerd. Het vliegveld is erg verouderd en het eerste waar ik aan dacht was het Oostblok. Daar zagen de openbare gebouwen er ook zo uit. Buiten stond Truus ons op te wachten. We kregen een warm onthaal. We werden door Alex naar de overnachtingsplek gebracht. Het is hier heel erg donker 's nachts, dus we hebben het allemaal niet goed kunnen zien. Want straatverlichting hebben ze niet. Overal staan kraampjes langs de weg verlicht met kaarsen. In die kraampjes heb je gebakken vlees, ook hangt er gewoon langs de weg hele kadavers, die gaan ze kennelijk nog bakken. Overal rijden brommers, auto's, mensen lopen langs de weg.... Echt gevaarlijk. De mensen hebben geen fluoriserende hesjes aan, dus je moet heel goed opletten.
Overal klinkt muziek, getoeter.... Het ruikt hier apart, dan weer lampolie, dan gebakken vlees......Het leeft hier wel. We zitten nu in Kampala, in een keurig appartement. Met voor de laatste dag warm water..... Het is prachtig weer! het uitzicht is ook geweldig. In de tuin staat mais, daarnaast bananenbomen. De stad is op 7 heuvelen gebouwd.
We reizen vandaag naar de plek waar Truus woont en werkt......

• 29 Oktober 2014 - 13:23

Bertine:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Nu al een hele ervaring zo te lezen.
    We blijven jullie volgen. Succes!

• 29 Oktober 2014 - 14:46

Dorinde:

leuk om te horen, geniet van alle indrukken!

• 29 Oktober 2014 - 18:34

Cathy Bakker:

Hallo Elja en Sarie,
    Wat fijn dat jullie goed zijn aangekomen, stoer hoor...leuk om jullie te volgen kunnen niet wachten op het volgende stukje.
    Groetjes PP, Cathy, Juul en Floor

• 29 Oktober 2014 - 22:36

Frans En Judi:

Leuk bericht! Fijn dat je zo goed zijn ontvangen en alles vlot is verlopen. We ruiken en "zien" met jullie mee. Wel spannend he zo'n vreemd land. Gelukkig hebben jullie Hollandse kaas om even te wennen. We zijn benieuwd of jullie op de volgende halte ook bereik hebben om ons een berichtje te sturen.
    Groetjes uit een regenachtig Spui.

• 29 Oktober 2014 - 22:43

Jelle:

Nou, en nu gaat het avontuur dus echt beginnen? Gaaf!
    Maar ik begrijp dat je dus eigenlijk fluoricerende hesjes had moeten meenemen. Had wel veel gewicht gescheelt!
    groetjes Jelle

• 30 Oktober 2014 - 06:56

Richard Kok :

Je verricht goed werk voor een mooi doel Elja. Succes en we blijven het volgen!
    groeten, Richard